ср, 07 жовт. 2026 Київ 18:35Берлін 17:35Лондон 16:35 UKR / DE / EN

Уряд Німеччини підвищує межі внесків до соцстрахування з 2027 року

З 1 січня 2027 року люди з високими доходами платитимуть більше внесків до обов’язкового медичного та пенсійного страхування. Федеральний кабінет ухвалив відповідну постанову про розрахункові показники соціального страхування на 2027 рік.

Уряд Німеччини підвищує межі внесків до соцстрахування з 2027 року
Фото: Bundesregierung

З 1 січня 2027 року люди з високими доходами платитимуть більше внесків до обов’язкового медичного та пенсійного страхування. Федеральний кабінет ухвалив відповідну постанову про розрахункові показники соціального страхування на 2027 рік.

Причина підвищення — зростання заробітних плат. Федеральний уряд щороку переглядає розрахункові показники соціального страхування, орієнтуючись на динаміку зарплат. Для 2027 року вирішальним є зростання зарплат у 2025 році — 4,38 відсотка. Для працівників із середнім доходом та їхніх роботодавців постанова нічого не змінює.

Межі нарахування внесків — це максимальні суми, до яких дохід оподатковується внесками на соціальне страхування. Дохід понад цю межу внесками не обкладається. В обов’язковому медичному страхуванні межа у 2027 році має зрости до 76 500 євро на рік, тобто 6 375 євро на місяць. У 2026 році вона становила 69 750 євро на рік або 5 812,50 євро на місяць. Межа обов’язкового страхування в медичному страхуванні у 2027 році має зрости до 84 150 євро на рік або 7 012,50 євро на місяць, після 77 400 євро або 6 450 євро у 2026 році.

На 2027 рік додається особливість: окрім звичайного перерахунку, межу нарахування внесків і межу обов’язкового страхування в обов’язковому медичному страхуванні підвищать на 300 євро на місяць. Причина — нові правила в законі про стабілізацію ставки внесків до обов’язкового медичного страхування. Так вищі доходи мають робити більший внесок у фінансування обов’язкового медичного страхування, а внески з 2027 року — стабілізуватися.

У пенсійному страхуванні межі також зростають. У загальному пенсійному страхуванні вони у 2027 році мають зрости до 106 200 євро на рік або 8 850 євро на місяць, після 101 400 євро або 8 450 євро у 2026 році. У гірничому пенсійному страхуванні, де застраховані працівники гірничої галузі, межа зростає з 10 900 євро на місяць до 130 800 євро на місяць. Середній заробіток у пенсійному страхуванні у 2027 році становитиме 53 452 євро на рік, після 51 944 євро у 2026 році.

Джерело: Bundesregierung