Причина підвищення — зростання заробітних плат. Федеральний уряд щороку переглядає розрахункові показники соціального страхування, орієнтуючись на динаміку зарплат. Для 2027 року вирішальним є зростання зарплат у 2025 році — 4,38 відсотка. Для працівників із середнім доходом та їхніх роботодавців постанова нічого не змінює.
Межі нарахування внесків — це максимальні суми, до яких дохід оподатковується внесками на соціальне страхування. Дохід понад цю межу внесками не обкладається. В обов’язковому медичному страхуванні межа у 2027 році має зрости до 76 500 євро на рік, тобто 6 375 євро на місяць. У 2026 році вона становила 69 750 євро на рік або 5 812,50 євро на місяць. Межа обов’язкового страхування в медичному страхуванні у 2027 році має зрости до 84 150 євро на рік або 7 012,50 євро на місяць, після 77 400 євро або 6 450 євро у 2026 році.
На 2027 рік додається особливість: окрім звичайного перерахунку, межу нарахування внесків і межу обов’язкового страхування в обов’язковому медичному страхуванні підвищать на 300 євро на місяць. Причина — нові правила в законі про стабілізацію ставки внесків до обов’язкового медичного страхування. Так вищі доходи мають робити більший внесок у фінансування обов’язкового медичного страхування, а внески з 2027 року — стабілізуватися.
У пенсійному страхуванні межі також зростають. У загальному пенсійному страхуванні вони у 2027 році мають зрости до 106 200 євро на рік або 8 850 євро на місяць, після 101 400 євро або 8 450 євро у 2026 році. У гірничому пенсійному страхуванні, де застраховані працівники гірничої галузі, межа зростає з 10 900 євро на місяць до 130 800 євро на місяць. Середній заробіток у пенсійному страхуванні у 2027 році становитиме 53 452 євро на рік, після 51 944 євро у 2026 році.
Джерело: Bundesregierung



